SONIC BRANDING
Sonic branding, dat is toch niets nieuws? Muziek heeft inderdaad altijd al een belangrijke rol gespeeld in marketing. Denk aan achtergrondmuziek bij commercials en herkenbare jingles. Iedereen weet om welk merk het gaat bij het horen van ‘I’m lovin’ it’. Maar bij middelen waar 'voice' een belangrijke rol speelt, zijn traditionele manieren van adverteren en marketing voor veel merken niet langer voldoende.
Sonic branding is geen nieuw concept, maar lijkt sinds vorig jaar serieus terrein te veroveren als marketingtool. In de praktijk wordt ook wel gesproken van herwaardering van het geluid in relatie tot merken. Reden hiervoor is de toenemende populariteit van podcasts en streamingdiensten en de opkomst van voice gestuurde interactie zoals Alexa en Siri. Geluid wordt zo in het algemeen een steeds belangrijker onderdeel van een merkidentiteit. En dat opent een weg naar nieuwe mogelijkheden voor merken die hun merkidentiteit meer onderscheidend vermogen willen meegeven.
Tricksound produceert en componeert muziek en geluid op maat. In goed overleg wordt de sfeer, de doelgroep en de vormen van gebruik vastgesteld, waarna Tricksound meerdere varianten bedenkt en opneemt. Na presentatie valt de keuze op één idee. Dit idee wordt verder uitgewerkt in verschillende varianten met diverse instrumenten en bijvoorbeeld meer en minder geluiden. Daarnaast is het mogelijk om een corporate theme te laten uitwerken. Dit is achtergrondmuziek met een herkenbaar thema dat iedere keer terugkomt doordat de muziek in een loop gezet kan worden. Deze muziek is bijvoorbeeld te gebruiken onder filmpjes. Het filmpje start en eindigt bijvoorbeeld met het soundlogo zodat het muzikaal een consistent geheel wordt.
Alles is mogelijk op audio-gebied tegenwoordig. Een soundlogo op maat heb je al vanaf €600,-. Heb je interesse, vragen of wil je een offerte? Neem vooral contact op met ons.